nedelja, 17. november 2019

Shigatse

Po neprespani noči polni glavobolov zaradi višine se zjutraj zbudim brez glavobola in zopet poln energije. Priznam, tibetanska planota me je nekoliko zdelala, ampak želja prepotovati Tibet po čez je večja in na tej poti me nič ne ustavi. Požirek tsampe in tibetanski kruh sta me okrepčala in bil sem nared za pot v Shigatse. Tibet je poln čudovitih poti po tibetanski planoti in pot v Shigatse čez nacionalni park Qomolangma je pot o kateri sem sanjal, ko sem še kot študent v knjižnici prebiral potopise o Tibetu in občudoval čudovite fotografije tibetanske planote. Qomolangma je nacionalni park, ki se nahaja v prefekturi Shigatse. Mount Qomolangma pa je kitajsko ime za goro Everest. Pot nas je vodila po tibetanski planoti, kjer nas je iz obeh strani obdajala čudovita Himalaja, prečkali pa smo tudi 5.220 metrov visoki prelaz Gyatchu La passes, ki so ga krasile številne molilne zastavice, ki visijo vsepovsod in so postale nekakšen zaščitni znak Tibeta, visoko gorato pokrajino pa popestrijo in naredijo še bolj fotogenično. Tibetanci molilne zastavice obešajo naokoli tam, kjer verjamejo, da bivajo bogovi - na okoliških gorah, dolinah, prelazih, ob jezerah in rekah. Bogovi namreč lahko povzročajo naravne katastrofe ali so vzrok bolezni, z obrednim žrtvovanjem in izobešanjem molilnih zastavic pa Tibetanci poskušajo uravnovesiti naravne elemente in sile in na tak način mirijo bogove in izražajo svoje sobivanje z naravo. Po osmih urah vožnje končno prispemo v Shigatse, ki leži na višini 3.848 metrov,  nekoč Samdruptse, ki je danes drugo največje mesto v Tibetu. Danes je Shigatse precej že moderno mesto, a tradicionalno je prav Shigatse dom Pančen Lame, drugega najvplivnejšega roda tradicionalnih tibetanskih vodij. Že vrsto stoletij je pomembno mesto v tibetanski zgodovini, v zadnjih 30 letih pa je postalo tudi priljubljeno postajališče  na potovanju na znameniti avtocesti  "prijateljstva", ki povezuje Lhaso s Katmandujem v Nepalu. Mesto je znano po samostanu Tashilumpo, ki je pravo mesto v malem, saj so v samostanu številni templji, dvorane in bivalni prostori za še 500 menihov, ki tukaj živijo. Kot enega najbolj znanih in najpomembnejših samostanov v celotnem Tibetu ga vsak dan obišče na stotine verskih romarjev. V času Losarja - tibetanskega novega leta prihaja v Shigatse na tisoče romarjev iz vseh koncev Tibeta z  namenom, da opravijo koro - romarski molitveni sprehod po svetem mestu v krožnici v smeri urinega kazalca, v skladu s tradicijami tibetanskega budizma - okoli samostana Tashilumpo. Zjutraj sem tako sledil preostalim romarjem do samostana Tashilumpo, kjer sem ostal dober del dneva, nato pa sem se po sprehodu po romarskem krogu okoli samostana skozi nekaj vasi na dnu samostana povzpel na sosednji hrib do Shigatse Dzong-a, nekakšne pomanjšane verzije Potale iz Lhase od koder je bil viden čudovit razgled nad Shigatsejem in tibetansko pokrajino.

Ni komentarjev: