sreda, 6. julij 2016

Novosibirsk

Sibirija je prostrana ruska pokrajina, ki se razteza od gorovja Ural na zahodu pa do Pacifika na vzhodu. Prispel sem v največje mesto Sibirije - Novosibirsk, ki leži v zahodni Sibiriji in je z 1.400.000 prebivalci tretje največje mesto v Rusiji za Moskvo in Sankt Petersburgom in je geografsko središče nekdanje Sovjetske zveze. Od Moskve sem že oddaljen 3303 km in sem trenutno na Priobski planoti, ki se razprostira ob dolini reke Ob. Mesto je bilo ustanovljeno relativno pozno, šele leta 1893 kot kraj, kjer je transibirska železnica prečkala mogočno sibirsko reko Ob. Podnebje tukaj je celinsko z značilnimi mrzlimi zimami ter vročimi in suhimi poletji, saj lahko temperature poleti dosežejo +40, pozimi pa tudi -40 stopinj Celzija, večino leta pa je vreme sončno. Tudi sedaj so bile temperature relativno nizke in s časoma mi je mraz prišel do kosti, zato sem se moral tudi malo pogreti v restavraciji, kjer sem si za kosilo privoščil ruske varenike, različica slovenskih žlikrofov. V mestu ima sedež tudi državna univerza s številnimi fakultetami ter inštituti, s številnimi muzeji, galerijami, gledališči in baletno hišo pa je poskrbljeno tudi za ljubitelje kulture. Hokejsko moštvo Sibir Novosibirsk igra v elitni ruski ligi, kar valje tudi za košarkarsko ekipo Lokomotiva Novosibirsk, mesto pa se lahko pohvali tudi z letališčem Tolmačevo, od koder letala z rednimi linijami letijo v Evropo, Azijo in seveda ostala ruska mesta. Mesto se lahko pohvali tudi z največjo operno hišo v Rusiji, v železniškem muzeju na prostem pa je razstavljenih skoraj 100 vlakov iz različnih obdobij. Poleti je obvezno uživanje na plažah ob reki Ob, pozimi pa ogled ledenega mesta, ki ga zgradijo domačini. Življenje v mestu se odvija nekako med tremi točkami. Prva je trg Lenina, saj brez Lenina v Rusiji seveda ne gre, druga je glavni železniški kolodvor, tretji, center mesta pa je ob nabrežju reke Ob. Pričakoval sem, da bom ob mojem potovanju proti vzhodu Rusije prodiral v vedno manj razvir svet a je bilo skoraj obratno. Ceste v Sibiriji so bile veliko boljše kot med Moskvo in Uralom, ljudlje pa so izobraženi in nekako prijetnejši kot na vzgodu. Celo kakšnega najdeš, ki se smeje.

Ni komentarjev: