petek, 5. oktober 2012

Thikse Monastery

Medtem, ko se Indija in Pakistan že vse od razglasitve neodvisnosti Kašmirja napeto spogledujeta na tem območju, ostaja budistični Ladakh vseskozi relativno nedotaknjen od vseh tovrstnih sporov v svoji budistični luči, zato se imanuje tudi ''mali Tibet''. Danes je Ladakh dejansko pravi obraz tibetanskega budizma z vrhovnim poglavarjem Dalajlamo na čelu, saj Tibet z izgradnjo železnice do Lhase in masovnega turizma, ki znatno vpliva tudi na prebivalce Tibeta, danes postaja vse bolj ena izmed kitajskih provinc. In ker je Ladakh dežela čudovitih visokogorskih prelazov in gomb - budističnih samostanov, sem z izposojenim motorjem obiskal vse sosednje budistične templje in samostane v okolici Leh-a. V Leh-u je trenutno bila na voljo samo ena bencinska črpalka, zato je bila posledično gneča nepopisna, ker pa izven Leh-a ni zmeraj odprtih bencinskih črpal, oziroma le - te nimajo goriva, sem rezervno gorivo vozil, kar v ozadju svojega nahrbtnika. V Indiji velja levostranski prometni režim, zato sem v Leh-u imel manjše težave s prometnimi predpisi, je pa zato bila toliko bolj prijetnejša vožnja izven Leh-a, kjer je bila cesta, ki so jo na vsaki strani objemala visokogorja skoraj prazna. Z motorjem sem tako obiskal številne templje in samostane, kot so Hemis monastery, Shey Monastery, Likir monastery, Stakna monastery in Thiskey monastery, ki velja za enega največjih samostanov in predstavlja čudovit primer ladaške arhitekture. V samostanu Thiksey sem imel srečo, da sem se ravno udeležil obreda molitve z budistično mantro, po koncu obreda pa sem na strehi samostano imel najlepši pogled, ki je segal skoraj do neskončnosti.

Ni komentarjev: