sobota, 26. julij 2008

Cameron Highlands




Visavje Cameron se razteza v osrcju malajskega polotoka, kjer je na visini med 1500 in 1800 metri, zaradi milega podnebja, znano sredisce za pridelavo priznanega cejlonskega caja. Tukaj je tudi izredno bogat pridelek drugega raznovrstnega sadja in zelenjave, s katerim zalagajo celo drzavo in jo izvazajo tudi v sosednji Singapur. Tja sem se odpravil seveda z najcenejsim avtobusom in v zameno za to dobil avtobus z zalepjenimi okni in razmajanimi sedezi. V cudovitem jutru sem se odpravil na treking med cajne plantaze in v lokalnih cajnicah poizkusil razlicne vrste caja, med njimi tudi tako imenovane FTGFOP caje (far too good for ordinary people). Valoviti hribi, so povsem prekriti z zivozelenim tepihom cajnih grmickov, med katerimi gorske manjsine nabirajo cajne vrsicke. Vam povem, ob pogledu na ves ta kofein, cloveku kar srce hitreje zabije, zato ima k sreci vsaka plantaza tudi lokalcek, kjer lahko kofeinski odvisnezi dobimo svojo dnevno dozo. Za gurmanske peticneze pa z lahkoto poskrbijo Indijci, ki jih kar mrgoli naokoli. Tako se dan zacne z roti canai, za kosilo tandoori chicken in za vecerjo banana leaf meal, kjer ti za fiksno ceno postavijo kos bananinega lista, nakar nanj stresejo vse mogoce od riza, jogurta, curryja, dodajo ti loncek dhaala in en chapati. Hrano ti kar naprej spet in spet prinasajo, vse dokler ne zlozis svojega bananinega lista. Me zanima koliko turistov se je razpocilo, predno so dojeli ta trik. Jaz sem dobil tri vedno bolj zmedene repeteje, preden sem ugotovil, da imajo vsi gosti, ki ne jejo vec, pred seboj zmeckane liste. Tukaj v visavju Cameron zivijo tudi Orang Asli, tako imenovani aborigini Malezije. Orang Asli v prevodu pomeni »prvotni ljudje« in oznacuje izvirne, prve prebivalce malezijskega polotoka. Aborigine Malezije tvorijo tri razlicne skupine: Orang Melayu Asli, Senoi in Negrito. Ti imajo svoj edinstevni zivljenski slog, nam zahodnjakom se zmeraj zavidanja vreden; No money, no tax, no stress !

2 komentarja:

Simon pravi ...

FTGFOP pomeni (tudi) Finest Tippy Golden Flowery Orange Pekoe. Ampak to verjetno že veš. :)

Anonimni pravi ...

Hm ,. jaz prvič čujem.