sobota, 12. julij 2008

Angkor Wat




Kambodza te zagotovo podre s svojo kruto zgodovino in te zadane z arhitekturnim biserom Angkor Wat-om. Starodavni tempeljski kompleks Angkorja je verjetno najbolj znana stvar v Kambodzi, zgrajena med 9. in 13. st., ki zajema ogromno povrsino stotih kvadratnih kilometrov in vsebuje ostanke kakih sto, z dzunglo preraslih templjev. Pri naravnost nesramni vstopnini, ki jo pobirajo (40 $ za tri dni), bi si lahko privoscili sem ter tja obesiti tudi kaksno tablo ali kazipot. Ogledal sem si obmocje templjev, ki so spomin na velicastno civilizacijo in so bili vec kot 500 let prerasceni z dzunglo in dobesedno nevidni. V zacetku tega stoletja so jih ponovno odkrili in izkazali so se za eno najvecjih arheoloskih odkritij na svetu. Nekaj vecjih in pomembnejsih templjev je ze skoraj v celoti obnovljenih, velika vecina pa se se vedno skriva med koreninami dreves in so prava pasa za oci in fotografski objektiv. Ves dan sem prezivel med templji, saj je kompleks ogromen, se prevazal od templja do templja s tuk-tukom in si ogledal najbolj znamenite templje kot so Angkor Wat - najvecji in najbolje ohranjen in restavriran tempelj, Ta Prohm - povsem prerasel z drevesnimi koreninami in Bayon - z ogromnimi izklesanimi obrazi iz kamna, ki te prav grdo gledajo. Opazoval sem domorodce, ki so ziveli bolj v notranjosti Angkorja, vendar se ti niso kaj dosti zmenili zame in za moje postopanje med njihovimi bivalisci. So se zmeraj v svojem svetu in tam najverjetneje tudi zelijo ostati.

Ni komentarjev: