ponedeljek, 13. junij 2016

Yekaterinburg

Po 1667 prevoženih kilometrih transibirske železnice postajam počasi že udomačen na ruskih železnicah, z že ustaljenih sistemom, kako spakirati nahrbtnik, da mi je udobno in da imam vse na dosegu roke. Na vlakih sem udobno nameščen v spalnih vagonih, kjer so v vsakem kupeju štiri ločena ležišča. Za moje dobro pučutje skrbijo moji sopotniki in "provodnitsi" - ruska železniška različica stevardes, ki prodajajo vozovnice, strežejo hrano in pijačo ter brezplačno vodo za čaj v samovarjih - ruskih čajnikih ter me zjutraj tudi pravočasno zbudijo, da izstopim na željeni postaji. Občasno nas obiščejo tudi železniški policisti, ki skrbijo za red na vlaku z nenehnimi opozorili, da je v kupejih prepovedano uživanje alkohola, kar me je glede na dosedaj znano rusko kulturo pitja zelo presenetilo. Kljub temu je bilo moč opaziti kako spretno ruski potniki skrivajo svoje majhne steklenice vodke in piva v svoje obleke in torbe ter kako se med sabo opozarjajo, ko se približuje obhod železniških policistov. Jekaterinburg je mesto v Rusiji, ki leži v osrednjem delu Evrazije in je upravno središče Uralskega zveznega okrožja in Sverdlovske oblasti. Po številu prebivalcev je četrto največje rusko mesto in je veliko transportno in logistično križišče ob transibirski železnici ter industrijsko ter kulturno središče Urala. Kulturma in gospodarska prestolnica Urala je eno najslavnejših ruskih mest, polno zgodovinskih znamenitosti, kjer so leta 1918 v glavni cerkvi usmrtili zadnjega ruskega carja Nikolaja II. in njegovo družino. Posebnost mesta je tudi mafijsko pokopališče, kjer so pokopani slavni zločinci iz 90. let. Postavili so jim ogromne marmorne spomenike in na njih poudarili atribute njihove gangsterske preteklosti: usnjene jakne, zlate verižice okrog vratu, v rokah pa cigareta in ključi mercedesa. V Yekaterinburg sem prispel v jutranjih urah, na železniški postaji sem odložil nahrbtnik, nato pa sem si ogledal zgodovinski trg na katerem je bilo ustanovljeno mesto Yekaterinburg, občudoval lepote arhitekture in se podal na razgledno točko stolpa Vysotsky od koder je bil z višine 186 metrov videl čudovit razgled nad celotnim mesto, vključno z dvorcem Rastorguev-Kharitonov, enim od glavnih znamenitosti mesta.

Ni komentarjev: