sobota, 18. junij 2016

Tyumen

Za Uralom se začne Sibirija, dežela, ki je v meni že od nekdaj vzbujala predstavo večnega mraza in snega. A spomladanske in poletne temperature se ne razlikujejo tako zelo od tistih v srednji Evropi. Vlak se s povprečno hitrostjo 60 km/h počasi vije skozi divjo pokrajino, zato imam dovolj časa za opazovanje okolice, ki se iz listnatega, pretežno brezovega gozda spreminja v tajgo z iglavci ter številnimi rekami in jezeri. Začnem čutiti, da sem dejansko v Sibiriji, kakšrno sem si predstavljal, ko sem še v srednji šoli pri slovenskem jeziku študiral rusko književnost. Celodnevno strmljenje skozi okno premikajočega se vlaka sploh ni tako dolgočasno. Nekajkrat dnevno smo se ustavili za vsaj 20 minut, kar je bilo dovolj, da smo se sprehodili po peronu in si nabavili hrano in pijačo, ob tem pa radovedno opazovali domačine. Babuške so prodajale na peronu sadje in zelenjavo, piroške vseh vrst in številne druge dobrote, ki so mi lajšale čas na vlaku. V Tyumen, ki je prvo mesto Sibirije smo z vlakom prispeli v poznih večernih urah. Po začetnih težavah z orientacijo  nam je s pomočjo prijaznih domačinov končno uspelo najti hostel v katerem smo prenočili. Tyumen je največje mesto in administrativni center Tyumen Oblasti, ki leži ob reki Tura, približno 2.500 kilometrov vzhodno od Moskve. Čeprav se mi je zdelo, da z vlakom potujem že celo večnost, sem opravil šele četrtino poti, ki me je čakala do končne postaje v Vladivostoku. Danes je Tyumen zelo pomemben industrijski in gospodarski center vzhodno od Urala, kjer imajo svoj sedež tudi številne ruske družbe, ki se ukvarjajo s plinsko ter oljno industrijo. V mestu Tyumen sem si ogledal stari del mesta, kjer so ohranjene še starejše zgradbe ter se sprehodil ob reki Turi vse do mestne hiše in znamenitega mostu od koder je bil viden tudi lep razgled na največjo in najznamenitejšo cekrkev - Church of the Saviour. V samem mestu je tudi ogromno dobrih restavracij in prijetnih parkov, zato je mesto Tyumen prijazna turistična destinacija, ki po mojem mnenju zasluži višje mesto na lestvici ruskih popotniških destinacij.

Ni komentarjev: