torek, 25. junij 2013

Paris

Pravijo, da je Pariz vedno dobra ideja za preskok iz vsakodnevne rutine v svet romantike in mode. In končno sem si vendarle ogledal Pariz, čeprav sem v mesto večne ljubezni odpotoval predvsem zaradi udeležbe na največjem letalskem dogodku na svetu - Paris Air Show, kjer sem lahko vsaj za en dan resnično podoživel sanje, ki jih živim še danes - da bi postal pilot potniškega letala. Na letališču Charles de Gaulle sem pristal pozno zvečer, zaradi česar sem drugo jutro skoraj prespal svoj prvi francoski zajtrk. Čez dan sem doživel čudovit Pariz med sprehajanjem po znamenitih francoskih ulicah, ki so bile izrazito žive, sproščene in neomejene in občudoval harmonikarje, ki so mi polepšali sprehode in dnevu dodali francoski šarm. Pariz je mesto z največjim številom nebotičnikov v Evropi, mesto z slavnim 320 metrov visokim Eifflovim stolpom in gotsko katedralo Notre Dame in mesto prestižnih kabarejev. Metropolitansko ozemlje Pariza šteje skoraj 12 milijonov prebivalcev, kar ga uvršča med najgosteje naseljena območja celotne Evrope, mesto pa leži v središču velikega Pariškega bazena ob reki Seni, ki mesto deli na dva dela. Po ogledu vseh znamenitosti (Notre Dame, Louvre, Elizejske poljane, Slavolok zmage) in po vzponu na vrh Eifflovega stopla, od koder sem imel čudovit razgled nad celotnim mestom, sem popoldne preživel na umetniško-boemskem, danes pa predvsem turističnemu Montmartru, hribčku z osupljivo Sacré Cœur, ki je najvišja točka Pariza in kjer ne manjka priložnosti za nakup daril, odličnih kavarnic in restavracij, pa tudi uličnih umetnikov, ki želijo kaj zaslužiti od mimoidočih. Zvečer pa sem se prepustil tudi znameniti ulici Pigalle, polni nočnih klubov, se ustavil ob zanimivem muzeju erotike in si ogledali Moulin Rouge, v katerem domuje najslavnejša kabaretna predstava na svetu. Ob gneči množičnih turistov sem spoznal, da je Pariz zagotovo ena od najbolj željenih turističnih destinacij na svetu, ki z roko v roki z svojim severnim sosedom (Londonom) tekmuje za prevlado družbene elite in narekuje smernice sodobne evropske mode.

Ni komentarjev: