petek, 28. junij 2013

Le Bourget - Paris Air Show

V Parizu sem si končno le vendar uspel ugledati težko pričakovani pariški letalski miting, ki letos med drugim obeležuje svojo 100. obletnico. Kljub rahlo deževnemu vremenu se je v francoski prestolnici zbralo rekordnih 2000 razstavljavcev, ki so do konca tedna predstavljali najnovejše dosežke v letalski industriji. Jubilejni pariški aerosalon – Paris Air Show 2013 Le Bourget, je osrednja svetovna bienalna letalska prireditev, ki je za ljubitelje letalstva že vrsto let praznik letalstva, za poslovneže pa osrednji letalski dogodek leta 2013. Pritegne na stotine razstavljavcev iz vseh delov sveta in tisoče obiskovalcev iz celega sveta. Civilno letalstvo je predstavilo cel spekter novosti, zraven sodobnega Airbusa - A380 in Boeingovega -  Dreamlinerja 787, pa sta bila na aerosalonu na ogled tudi legendarna tipa letala Concorde in Boeing 747. Prav užival sem, ko sem se lahko sprehodil po Concordu in si ogledal njegov cockpit. Skrčeni vojaški proračuni so seveda nekoliko oklestili vojaški del aerosalona, ki pa je kljub vsemu predstavil če že ne veliko novosti vsaj nekaj zanimivosti. Bržkone bodo naslovi v časopisih in letalskih publikacijah ubrani na noti: Rusi ukradli predstavo ali Su-35 ukradel predstavo (šov). Vsekakor sta Rusija in Suhoj v naskoku na vodilno pozicijo v svetu v izvozu obrambnih letalskih sistemov, ruski težki lovec dolgega doleta Su-35 flanker-E je namreč v Parizu doživel mednarodni prvenec, program za njegovo mednarodno premiero pripravlja preizkuševalni pilot Sergej Bogdan, ki so mu pred nedavnim podelili naziv “heroj Rusije”. Pravzaprav sta programa dva, prvi za ugodne vremenske razmere z manevri po višini, drugi pa za slabše vremenske razmere in slabšo vidljivost. Repertoar je bolj ali manj znan: slovita kobra Pugačov, pa sodčki, zdrsi na rep, nadzorovani polni salto in podobno. Ob njem pa je bil zanimiv tudi Jak-130, nadzvočni šolski dvosed velikih zmogljivosti, ki ga je bilo mogoče primerjati (v izdelavi in »finiširanju«) z njegovim italijanskim dvojnikom Aermacchi M346 master (ki je bil tokrat zaradi znanih nezgod žal samo na tleh). V Le Bourgetu sem tako preživel čudovit dan in vsaj en dan v tem letu dejansko živel tudi svoje sanje, jutri zgodaj zjutraj pa že odhajam po poti kralja Ludvika XIII.

Ni komentarjev: