sreda, 14. maj 2008

Beijing




''z14'' je nova moderna linija vlaka, ki me je cez noc pripeljala iz Shanghai-ja v Peking, glavno mesto LR Kitajske. Mesto, ki je politicna prestolnica Kitajske, iz dneva v dan spreminja svojo podobo. V blizini glavne zelezniske postaje sem prehodil enega najvecjih trgov na svetu, trg Tiananmen, ki je tukajsni simbol mesta in od koder sem si drznil obiskati Prepovedano mesto, najvecjo cesarsko palaco na Kitajskem, ki je bila za vecino ljudi nedostopna v casu dinastij Ming in Qing. Prepovedano mesto, seveda ni mesto v pravem pomenu besede, temvec kompleks palac in stavb s skupno povrsino 720.000 kvadratnih metrov in z 9999 sobami v 800 zgradbah. Tukaj je vec kot 500 let vladalo 24 cesarjev dinastij Ming in Qing, leta 1924 pa so ga spremenili v muzej, tako da so njegove zbirke in umetniski predmeti sedaj dostopni tudi za javnost. Povzpel sem se tudi do parka Jingshan s pagodo, kjer je svoj konec poiskal zadnji cesar dinastije Ming in od koder se z vrha odpirajo cudoviti razgledi na Prepovedano mesto in prostrani Peking. Ob vecerih sem zahajal v eno izmed stranskih ulic in ob vecerji s tipicno kitajsko hrano in pijaco zacutili, da se nahajam v svetu, kjer veljajo drugacna pravila.

Ni komentarjev: