sobota, 24. maj 2014

Monywa


Z nočnim avtobusom sem se iz Yangona odpravil na 9-urno vožnjo proti drugemu največjemu mestu v državi in tudi nekdanji kraljevski prestolnici Mandalay, kjer sem z lokalnim avtobusom takoj nadaljeval pot proti mestu Monywa, ki je mesto v regiji Sagaing oddaljeno 136 kilometrov od Mandalaya, na vzhodni strani reke Chindwin. Za pot do tja sem z lokalnim avtobusom potreboval kar dobre štiri ure, pri tem pa kot edini tujec bil dobro sprejet v družbi domačinov, ki so se vračali nazaj v mesto Monywa. Da je Monywa mesto, ki ga letno obišče zelo malo turistov sem ugotovil takoj, ko sem naletel na težave pri iskanju prenočišča, saj sem s težavo našel prenočišče v hotelu, ki je bil namenjen zgolj domačinom. V Burmi namreč hoteli, ki želijo gostiti tujce potrebujejo posebno licenco, ki jo pridobijo s strani državnih organov. Po namestitvi in mohingi - tradicionalni jedi, sem se z najetim motorjem odpravil raziskovati čudovite predele te regije. Obiskal sem Mohnyin Thambuddhei Payo, budistični tempelj z visoko stupo, ki me je močno spominjal na Borobudurom v Indoneziji. Mohnyin Thambuddhei Payo naj bi po besedah lokalnega oskrbovalca tega templja krasilo več kot 500.000 slik Bude. Med polji in po prašni cesti sem z motorjem pot nadaljeval proti stoječi Budi imenovani Bodhi Tataung, ki velja za največji stoječi kip Bude na svetu, saj meri v višino kar 129 metrov, pod njim pa se nahaja tudi ležeči Buda, ki meri v dolžino kar 95 metrov. Vožnja proti temu čudovitemu budističnemu kompleksu ustvarja neverjetno lep prizor budizma, ko te stoječi in sedeči Buda s svojim pogledom kar vabita k sebi. Povzpel sem se na vrh 129 metrov visoke stoječe Bude, od koder sem imel prelep pogled na regijo Sagaing, nato pa z motorjem nadaljeval pot med lokalnimi vasicami in pri tem spoznaval, da Burma brez dvoma daje zadovoljstvo vsakemu, ki je pripravljen zamenjati udobje domačega okolja za odkrivanje topline in gostoljubja ljudi, ostankov tisočih templjev, razsejanih po celi državi, ter skromnosti in prijaznosti tako meščanskega kot ruralnega prebivalstva te, še razmeroma nerazkrite azijske dežele.

Ni komentarjev: