sobota, 26. januar 2013

Stockholm

Stockholm - glavno mesto Švedske, ki leži na vzhodni obali Baltika ob vhodu v jezero Malaren me je navdušil že ob samem pristanku, saj je slikovito mesto znano predvsem po svoji znameniti legi, ker zraven na kopnem, središče mesta leži na neštetih otočkih jezera Malaren, od tod tudi ime »Mesto na vodi« oziroma severne Benetke. Mimogrede, Švedska ima največje število McDonaldsovih restavracij, osebnih računalnikov in jedrskih elektrarn na prebivalca, Stockholm pa se je lani uvrstil na 21. mesto najdražjih mest na svetu, kar sem opazil takoj, ko sem si v prijetni kavarni privoščil kavo in prigrizek. Ob pomanjkanju težke industrije in obilici parkov ima Stockholm menda najbolj čist zrak v Evropi, kajenje v restavracijah in lokalih je prepovedano, alkohol je izredno drag in večina restavracij se zapre ob 22. uri. Nič kaj obetavno za posameznike, ki se želijo v Stockholmu zabavati in doživeti nočno življenje. Kljub zelo nizkim temperaturam sem preživel štiri čudovite dni v prestolnici Švedske, kjer sem se sprehodili po starem mestnem jedru - Gamlastanu, kjer sem si ogledal menjavo straže pred kraljevo palačo, parlament Riksdag, mestno hišo, muzej vodke ter trg Riddarhustorget, ki je nekoč predstavljal center švedske politične moči, obiskal pa sem tudi Elisabeth Salander in se zapeljal z ladjo po idiličnem stockholmskem arhipelagu. Bilo je mrzlo, prijetno in zanimivo, kljub sprva velikemu navdušenju pa me ni prevzel stockholmski sindrom, ki je blaga motnja, katero posameznik razvije v ujetništvu, in sicer da se pretirano 'naveže' na svojega paznika ali osebo, ki ima nadzor, ime pa ima po ropu banke v švedskem glavnem mestu, kjer so se žrtve navezale na bančne roparje in jih po izpustitivi tudi poskušali zaščititi, pozneje pa se je eden od roparjev celo poročil z eno od nekdanjih talk. Skratka kozmopolitsko, a prepredeno z zgodovino in intimnimi ulicami stare evrope, severnjaško spokojno, a vseeno nabito z energijo in lepimi ljudmi - to je Stockholm.

Ni komentarjev: