četrtek, 19. maj 2011

Fes





Iz Merzouge sredi puščave sem se z nočnim avtobusom odpeljal nazaj proti severu, kjer sem se ustavil v mestu Fes, ki je četrto največje mesto v Maroku za Casablanco, Rabatom in Marakešem ter glavno mesto regije Fes-Boulemane. Fes velja za najstarejše še živeče srednjeveško mesto, ki s svojim starim mestnim jedrom (ima največjo Medino v Maroku) upravičuje sloves verske, kulturne in kulinarične prestolnice Maroka. Ogledal sem si kraljevo palačo in židovsko četrt, nato pa se sprehodil po labirintu majhnih ulic polnih trgovcev, ki prodajajo maroške izdelke, začimbe in raznovrstno sadje, edinstvena pa je tudi četrt usnjarjev in barvarjev, kjer v majhnih bazenih barvajo usnje, ki je zaščitni znak Fes-a. Medina v Fes-u je največja medina v Severni Afriki in je v celoti pod varstvom Unesca, vendar ogromno stavb še vedno propada, saj niso vzdrževane in restavrirane, Medina pa je tako velika in zapletena, da je tudi lokalni vodnik Hadul, ki mi je ponudil ogled Medine, bil prisiljen povprašati trgovce za izhod iz Medine. Fes je tudi mesto z največjim številom mošej, saj jih ima rekordnih 365, od tega večino v Medini, ostale pa v novem delu - Ville Nouvelle, ki so ga zgradili Francozi in se vidno razlikuje od starega dela mesta. Predno sem vstopil v Medino Fes-a sem se psihično pripravil in oborožil z dovolj odločnosti in energije, da sem se rešil vseh vsiljivih trgovcev in sem lahko užival še v zadnjem živečem srednjeveškem mestu.

Ni komentarjev: